Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Πύργου ιδρύθηκε την 25η Απριλίου 1926 από όμιλο επιφανών Πυργίων πολιτών, με επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Χριστόπουλο, Αρχίατρο και με πυρήνα των πρώτων συλλογών βιβλίων από δωρεές ιδιωτών ντόπιων και ομογενών.

Ο 13ος άθλος του Ηρακλή

Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2018.

Σήμερα «παντρέψαμε» την αρχαία ελληνική γλώσσα με την επιστήμη των υπολογιστών.

Δύσκολο;

Όλα γίνονται εύκολα, όταν εμψυχωτές είναι ο κ. Χαράλαμπος Αντωνόπουλος, εκπαιδευτικός πληροφορικής, Master of Science in Electronic-Commerce και η κ. Αγγελική Λιακοπούλου, φιλόλογος.

Οι εμψυχωτές μοιράστηκαν με τους μικρούς μαθητές το κείμενο ενός  email που ανέλπιστα έλαβαν!

 Ο αποστολέας υπέγραφε ως απόγονος του βασιλιά Ευρυσθέα και τους πληροφορούσε για ένα χειρόγραφο που ανακαλύφθηκε στο μπαούλο του παππού του, το οποίο έγραφε:

«Επειδή ο Ηρακλής μετά τον 12ο άθλο άφησε τον κόσμο των ανθρώπων για κείνον των Θεών, εγώ, ο βασιλιάς Ευρυσθέας, δεν πρόλαβα να του αναθέσω έναν ακόμη άθλο. Ο άθλος αυτός είχε να κάνει κυρίως με τη μετάφραση των 12 εντολών που του έδωσα στη γλώσσα που θα μιλούν οι Έλληνες μετά από χιλιάδες χρόνια, ώστε να δουν ότι και η πανάρχαια ελληνική είναι πολύ κοντά στη νέα. Επίσης, επειδή η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία, ο 13ος άθλος θα περιλάμβανε και την κατασκευή ενός παιχνιδιού για τις μελλοντικές γενιές των Ελλήνων»

Για την εκπλήρωση του άθλου, οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες: τις «γόμες», τα «μολύβια», τους «αρχαίους Έλληνες» και την «Αρέθουσα».

Συγκεκριμένα, ανέλαβαν να φέρουν εις πέρας τέσσερις αποστολές.

Κατά την 1η αποστολή, κάθε ομάδα ανέλαβε να διαβάσει και να μεταφράσει 3 εντολές του Ευρυσθέα, έχοντας έτσι μια πρώτη γνωριμία με το αρχαίο κείμενο. Παράλληλα, επέλεξαν από μια συλλογή εικόνων τον αντίστοιχο άθλο.

Η 2η αποστολή είχε να κάνει με την εύρεση νέων ελληνικών λέξεων από ορισμένες λέξεις του αρχαίου κειμένου. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τη συνέχεια της γλώσσας μας δια μέσου των αιώνων.

 

 

Στην 3η αποστολή, τα παιδιά διασκέδασαν ψάχνοντας σε ένα κρυπτόλεξο νεότερες λέξεις, σύνθετες ή παράγωγες, σχετικές με τις αρχαίες που συζητήθηκαν στις προηγούμενες αποστολές.

 

 

Η 4η αποστολή περιλάμβανε την κατασκευή ενός παιχνιδιού ερωτήσεων, σχετικό με τους άθλους του Ηρακλή, χρησιμοποιώντας το Scratch. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το περιβάλλον του Scratch και τις βασικές εντολές του. Απέκτησαν στοιχειώδεις γνώσεις προγραμματισμού, όπως χρήση μεταβλητών, δομή ακολουθίας, δομή επιλογής και δομή επανάληψης. Κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό να χρησιμοποιήσουν όσες εντολές ήταν αναγκαίες για τη δημιουργία του παιχνιδιού.

Αρκετά παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις δυνατότητες του Scratch και εξέφρασαν την επιθυμία τους να δημιουργήσουν παρόμοια παιχνίδια διατυπώνοντας πρωτότυπες ιδέες.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την εθελόντρια κ. Βάσω Ψυχομάνη, τελειόφοιτη Φιλοσοφικής για τη συμβολή της στην επιτυχία της εκδήλωσης.