Κάντε κλικ σε κάθε εικόνα για να δείτε λεπτομέρειες του βιβλίου.

Δεν είμαι τέρας, σου λέω! (Παναγιώτα Πλησή)

“Μπορείς, σε παρακαλώ, να κρατήσεις τον Αγάπιο για είκοσι μέρες;” μου είπε ο γείτονάς μου ο Λάζαρος. “Να και οι οδηγίες”. Πήρα τις οδηγίες και τις έβαλα στην τσέπη του τζιν μου. “Θέλω οδηγίες για να προσέξω ένα παιδί;” είπα από μέσα μου.
Αυτή είναι η αρχή της ιστορίας ενός ιδιαίτερου παιδιού, του Αγάπιου. Στον Αγάπιο δεν αρέσουν οι εκπλήξεις, η φασαρία. Τον ενοχλούν ορισμένοι ήχοι και μπορεί το ρύζι που του μαγείρεψες να του μυρίζει ψάρι. Μπορεί να αλλάξει θέση γιατί μια αχτίνα του ήλιου πέφτει στα μάτια του. Δεν του αρέσει ο πολύς κόσμος, προτιμά να παίζει μόνος στο δωμάτιο του και θυμώνει συχνά όταν κάτι αλλάξει στο πρόγραμμά του. Δε σε καταλαβαίνει όταν μιλάς με μεταφορές. Ξέρει όλους τους φίλους του μπαμπά του, αλλά αυτός δεν έχει φίλους, μιλάει ασταμάτητα, του αρέσει η τακτοποίηση, γνωρίζει πολλά πράγματα, και κάτι που ίσως οι περισσότεροι δε γνωρίζουν, πως “ο δενδρόβιος μυρμηγκοφάγος ονομάζεται και ταμάντουα η τετραδάχτυλος!”. 

Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2011 από τις εκδόσεις Κέδρος και έχει κάνει μέχρι τώρα 8 ανατυπώσεις. Βραβεύτηκε με το Κρατικό Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας Κύπρου και με Έπαινο από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου. Έχει μεταφραστεί στα ιταλικά με τον τίτλο Non sono un mostro ti dico-Edizioni Anicia. Το βιβλίο έχει και εκπαιδευτικό υλικό, που διατίθεται δωρεάν στο διαδίκτυο. Αποτέλεσε και αποτελεί ένα παιδικό-και όχι μόνο-βιβλίο αναφοράς για τον αυτισμό (άσπεργκερ)

https://www.kedros.gr/product/7924/eimai-teras.html

http://deneimaiterassouleo.blogspot.com/


Τι σημαίνει για μένα; (Catherine Faherty)

Στο ευρύ φάσμα των αναπτυξιακών διαταραχών αυτιστικού τύπου, τα άτομα με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας ή Σύνδρομο Asperger αποτελούν ένα πολύ υψηλό ποσοστό και παρουσιάζουν ιδιαίτερα περίπλοκα προβλήματα στην εκπαίδευση και την καθημερινή τους ζωή, ακριβώς επειδή έχουν περισσότερη συνείδηση της ιδιαιτερότητάς τους. Το βιβλίο της Catherine Faherty είναι ένα εκπληκτικό εργαλείο γνώσης και αυτογνωσίας, διδαχής και αυτοδιδαχής, πολύτιμο για το γονιό, το δάσκαλο και για το ίδιο το αυτιστικό άτομο. Μια θαυμάσια μέθοδος κατανόησης του αυτισμού και των επιδράσεών του. Εξηγώντας ότι ο αυτισμός είναι «ένας άλλος τρόπος σκέψης και ύπαρξης», το παρόν βιβλίο προσφέρει πληροφορίες για τις αισθητηριακές εμπειρίες, τα ταλέντα, τις δεξιότητες, τη συμπεριφορά, τις σχέσεις, τους φίλους και τα αισθήματα των παιδιών με αυτισμό. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά απλό και πρακτικό βιβλίο εργασίας, χωρισμένο σε κεφάλαια τα οποία θα πρέπει να μελετηθούν από το ίδιο το παιδί, και τα οποία ακολουθούνται από μέρη για γονείς, δασκάλους και θεραπευτές, όπου εξηγείται πώς μπορούν να διαρθρώσουν την εμπειρία του παιδιού έτσι ώστε να ενθαρρύνουν την κατανόηση και την αμοιβαία θετική αλληλεπίδραση του παιδιού με το περιβάλλον του.


Αυτισμός (Sarah Lennard – Brown)

Ο αυτισμός επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο κάποιο άτομο βιώνει τον κόσμο και αλληλεπιδρά με αυτόν. Αν και από πολλές απόψεις πρόκειται για μια διαταραχή που δυσχεραίνει τη ζωή, ο αυτισμός μπορεί ωστόσο να βοηθήσει τους ανθρώπους να σκέφτονται με δημιουργικό και πρωτότυπο τρόπο. Σε αυτό το βιβλίο εξηγείται πώς αντιμετωπίζουν τον κόσμο τα άτομα με κλασικό αυτισμό, με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό ή με σύνδρομο Asperger, ενώ παράλληλα εξετάζονται οι θεωρίες για τις αιτίες του αυτισμού, καθώς και οι θεραπευτικές μέθοδοι που ακολουθούνται για να διευκολυνθεί η καθημερινή ζωή των ατόμων αυτών. 


Αυτισμός : Εκπαιδευτικές και Θεραπευτικές Προσεγγίσεις (Ευφροσύνη Καλύβα)

Το βιβλίο αυτό αποτελεί σημαντική πηγή πληροφοριών για τους γονείς και αξιόλογο βοήθημα για τους επαγγελματίες υγείας και εκπαίδευσης, που εργάζονται και συμβάλλουν στην προώθηση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αυτισμό και των οικογενειών τους. Αποτέλεσμα επιστημονικού και ανθρώπινου ενδιαφέροντος, συμβάλλει στον εμπλουτισμό της ελληνικής βιβλιογραφίας στον τομέα των σοβαρών και μακροχρόνιων διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών.


Η ζωγραφιά της ελπίδας (Νάσια Παναγοπούλου)

Η αρρώστια και ο θάνατος είναι μαθήματα της επίγειας ζωής μας. Μέσα απ’ αυτά καλούμαστε να μάθουμε πράγματα και να πορευτούμε. Απέναντι στο φόβο και στον πόνο που μας προκαλούν είτε υποτασσόμαστε είτε αμυνόμαστε. Εγώ, η μητέρα του αυτιστικού Ιάσονα, έμαθα να πολεμώ. Έμαθα να αμύνομαι σ’ αυτό τον πόνο, να προσπερνώ το φόβο, να βγαίνω τελικά νικήτρια και να διεκδικώ με αξιοπρέπεια τα δικαιώματα του παιδιού μου. Γιατί, όπως λέει και μια κινέζικη παροιμία: «Κάθε πόνος είναι ένα θείο δώρο. Εξαρτάται από ποια πλευρά θα το δεις».


Μαμά, αυτό είναι άνθρωπος ή ζώο; (Hilde De Clercq)


Οχυρωμένη σιωπή : Γέφυρες επικοινωνίας με το αυτιστικό παιδί (Σωτήρης Σταμάτης)


Αυτισμός (Uta Frith)

Ο Αυτισμός είναι μια περίπλοκη και αινιγματική διαταραχή της ανάπτυξης. Υπήρξε αντικείμενο μύθων και ταυτόχρονα αιτία θλίψης, πόνου και οδύνης στις οικογένειες με αυτιστικά μέλη. Ο Αυτισμός είναι φαινόμενο που έχει προκαλέσει παρανοήσεις και συγκρούσεις μεταξύ των ειδικών. Σήμερα υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος αριθμός θεωριών που επιχειρούν να ερμηνεύσουν την προέλευση και τη φύση του Αυτισμού· ωστόσο, οι περισσότερες έχουν συνδεθεί με συγκεκριμένους και ταυτόχρονα περιορισμένους τρόπους αντιμετώπισης. Το βιβλίο αυτό, για πρώτη φορά, προβαίνει σε μια ολοκληρωμένη ψυχολογική παρουσίαση των όσων συμβαίνουν στο αυτιστικό άτομο, επιχειρώντας μια νέα προσέγγιση του Αυτισμού.


Διάγνωση : “Αυτισμός” (Temple Grandin, Margaret M. Scariano)

Η Τεμπλ Γκράντιν είναι μια από τους πρώτους ειδικούς στον κόσμο στο σχεδιασμό και την κατασκευή μηχανημάτων αγροτικού εξοπλισμού. Μπορεί κανείς να βρει τα σχέδια της σε πολλές χώρες. Έχει γράψει περισσότερες από 100 επιστημονικές εργασίες και δίνει διαλέξεις σ’ όλο τον κόσμο πάνω σ’ αυτό το μοναδικό θέμα. Κατέχει master, στη ζωολογία, από το Arizona State, και το 1988 δέχτηκε τον τίτλο του διδάκτορα από το Πανεπιστήμιο του Illinois στην Urbanan.
“Απ’ όσο ξέρω, αυτό είναι το πρώτο βιβλίο γραμμένο από ένα αυτιστικό άτομο που έχει αναρρώσει. Η ικανότητα της Τεμπλ να μεταδίδει τα βαθύτερα συναισθήματα και τους φόβους της, μαζί με την ικανότητα της να εξηγεί τις πνευματικές της διεργασίες, θα δώσουν στον αναγνώστη μια βαθιά γνώση του αυτισμού που πολλοί λίγοι έχουν επιτύχει.
(Μπ. Ρίμλαντ, Ινστ/το Μελέτης της Παιδικής Συμπεριφοράς, Σαν Ντιέγκο)
“Μια συναρπαστική ιστορία – στην πραγματικότητα, μια ιστορία διαφορετική απ’ όλες όσες έχω ακούσει ως τώρα. θα πρέπει να ενδιαφέρει τους ειδικούς και τις οικογένειες που έχουν να κάνουν με αυτισμό και συμπεριφορά αυτιστικού τύπου.
(Γ. Τ. Κρουκ, Γιατρός, Σύμβουλος)


Αυτισμός : Σύγχρονη Ψυχολογική Θεώρηση (Francesca Happé)

Aυτό το ευανάγνωστο και συνοπτικό νέο βιβλίο για τον αυτισμό συναντά μια μοναδική προσφορά στη βιβλιογραφία γι’ αυτή την περίπλοκη διαταραχή. Συνδυάζει μια σαφή εισαγωγή στη σύγχρονη σκέψη που αφορά την αυτιστική περιοχή με μια ισόρροπη επισκόπηση της ψυχολογικής θεωρίας και μια κριτική σύνθεση της συναφούς ερευνητικής εργασίας. Το παρόν βιβλίο εισάγει την ψυχολογική μεταχείριση του αυτισμού που έχει ανάγκη αυτή η περιοχή και δεν είναι ούτε μια υψηλού επιπέδου μάθησης μονογραφία ή δημοσιευμένη εργασία ούτε ένα βιβλίο με μοναδική φροντίδα του αυτιστικού ατόμου και το συναφή ρόλο των γονιών.
Είναι μια ουσιαστική επιστημονική εισαγωγή για όλους εκείνους που επιλέγουν να μελετήσουν τον αυτισμό στις επιστήμες της ψυχολογίας, της ιατρικής, της λογοθεραπείας και της παιδαγωγικής, σ’ επίπεδο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό, ενώ ταυτόχρονα διαφωτίζει τους γονείς και όσους φροντίζουν αυτιστικά παιδιά.


Κανείς στο πουθενά : Η εκπληκτική αυτοβιογραφία ενός αυτιστικού κοριτσιού (Ντόνα Ουίλιαμς)

Με την ταμπέλα της κουφής, ανώμαλης, τρελής, καθυστερημένης, σπαστικής, ηλίθιας, πνευματικά ανάπηρης, παράξενης, άγριας και παράλογης, η Ντόνα Ουίλιαμς έζησε σ’ ένα δικό της κόσμο. Βρισκόταν σε μια κατάσταση μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου, βλέποντας τα απρόσιτα πράγματα γύρω της, μέσα από την ασφάλεια που της παρείχε ένας «κόσμος κάτω από γυαλί». Μερικοί άνθρωποι την καταλάβαιναν, και πάνω απ’ όλους η ίδια η Ντόνα, γι’ αυτό και λαχταρούσε να γίνει «φυσιολογική». Στα είκοσι πέντε της χρόνια, η Ντόνα ανακάλυψε μια λέξη, μια καινούρια ετικέτα, η οποία της έδωσε πολλές απαντήσεις, μια ευκαιρία να συγχωρέσει και την ελπίδα ν’ αποκτήσει επιτέλους την αίσθηση ότι ανήκει κάπου: αυτή η λέξη ήταν ο αυτισμός.
Η πάλη της Ντόνα να συνυπάρξει κοντά με το πρόβλημά της μέσα από επιστημονικούς όρους και η προσπάθεια να επιβιώσει μέσα σ’ έναν κόσμο γεμάτο άγνοια και κακία, είναι μοναδική για τις δυνατότητες που έχει ένας αυτιστικός νους. Θα μπορούσε να έχει αποτραβηχτεί στον κόσμο της: αντίθετα, πέρα από κάθε πρόβλεψη, η Ντόνα τελείωσε το πανεπιστήμιο, έζησε ανεξάρτητη και έχει γράψει αυτό το αυθεντικό έργο μέσα από τα βιώματα ενός αυτιστικού. Αυτό το βιβλίο είναι ένας σταθμός στη λογοτεχνία της πνευματικής υγείας, ένα έργο απίστευτης τόλμης και μια από τις πιο ασυνήθιστες ανθρώπινες ιστορίες που έχετε διαβάσει ποτέ.


Για την αγάπη της Άννας : Η αληθινή ιστορία ενός αυτιστικού κοριτσιού (Τζέημς Κόπλαντ)


Νηπιακός αυτισμός (Michael Rutter)

Ο νηπιακός αυτισμός, αν και σχετικά σπάνια κατάσταση, έχει προσελκύσει το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της παιδιατικής και της παιδοψυχιατρικής. Στο παρόν βιβλίο ο γνωστός καθηγητής ψυχιατρικής παιδιών και εφήβων Michael Rutter περιγράφει τις σύγχρονες αντιλήψεις και τα νεότερα επιστημονικά δεδομένα γι αυτή τη σύνθετη και ιδιάζουσα αναπτυξιακή διαταραχή.


Οδηγός εκπαίδευσης παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (Ι. Βογινδρούκας, D. Sherratt)

Το βιβλίο παρέχει, εν συντομία, σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη φύση του αυτισμού και των συναφών διαταραχών και, κυρίως, οδηγίες και παραδείγματα εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, ιδιαίτερα χρήσιμα στην καθημερινή ζωή στο σχολείο και στο σπίτι. Οι συγγραφείς, με τη χρήση του α΄ πληθυντικού προσώπου, που κυριαρχεί σε όλο το βιβλίο, προκαλούν άμεσα το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή του αναγνώστη, ενώ η αποφυγή δυσνόητων επιστημονικών όρων, καθιστά το περιεχόμενο κατανοητό, εύχρηστο και προσφιλές σε ευρύ κοινό.


Σύνδρομο Asperger : Ένας Πρακτικός Οδηγός για Δασκάλους (Val Cumine, Julia Leach, Gill Stevenson)


Αυτισμός και Mάθηση (Stuart Powell, Rita Jordan)


Κατανόηση και Διδασκαλία των παιδιών με αυτισμό (Rita Jordan, Stuart Powell)


Η εκπαίδευση παιδιών και νεαρών ατόμων με αυτισμό (Rita Jordan)


Αυτισμός : Από τη θεωρητική κατανόηση στην εκπαιδευτική παρέμβαση (Theo Peeters)


Διασχίζοντας τις γέφυρες (Viki Satkiewicz – Gayhardt, Barbara Peerenboom, Roxanne Campbell)


Ο αυτισμός σαν μεταβολική διαταραχή (Paul Shattock, Dawn Savery)


Ζώντας και δουλεύοντας με τον αυτισμό (Συλλογικό έργο)


Οι Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες των παιδιών με αυτισμό (Rita Jordan, Stuart Powell)


Οι Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες των παιδιών με αυτισμό (Συλλογικό έργο)


Άτομα με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (Susan Moreno, Anne Donellan)


Γιατί ο Κρις το κάνει αυτό;  (Tony Attwood)


Η θεραπεία των εμμονικών και στερεότυπων συμπεριφορών (Patricia Howlin, Michael Rutter)


Το αυτιστικό φάσμα (Lorna Wing)


Εισαγωγή στον αυτισμό (Συλλογικό έργο)


Εγχειρίδιο επιβίωσης γονέων : Ένας οδηγός για την επίλυση κρίσεων στον αυτισμό και τις συναφείς αναπτυξιακές διαταραχές (Eric Schopler)


Αναζητώντας τον μίτο της Αριάδνης : Α΄ ευρωπαϊκό συνέδριο για τον αυτισμό στην Ελλάδα, 3-14-15 Ιανουαρίου 1995


Αυτισμός : Ένας ύμνος στην επικοινωνία
(Catherine Collia – Faherty, Βάγια Παπαγεωργίου, Νίκη Παπαδοπούλου)


Περιγραφή του Αυτισμού (Συλλογικό έργο)


Επιμέλεια βιβλιοπροτάσεων – Βιβλιογραφική έρευνα:
Χαράλαμπος Αντωνόπουλος, εκπαιδευτικός MSc

ΣΧΕΤΙΚΑ