Κάντε κλικ σε κάθε εικόνα για να δείτε λεπτομέρειες του βιβλίου.

Σχολικός Εκφοβισμός (Ζωή Κρόκου)

Τα τελευταία χρόνια μελετάται με προσοχή η εξέλιξη της επιθετικότητας στον χώρο του σχολείου κυρίως, καθώς εντοπίζονται συχνότερα περιστατικά λεκτικής, σωματικής ή και συναισθηματικής επιθετικότητας.
Αυτό που δημιουργεί έντονο προβληματισμό στην επιστημονική κοινότητα είναι πώς το σχολείο μπορεί να ενισχύσει τον ρόλο του ως φορέας αξιών και παράγοντας διαμόρφωσης ή τροποποίησης της συμπεριφοράς των μαθητών, καθώς τον τελευταίο καιρό τα φαινόμενα της βίας στο σχολείο εμφανίζουν μια αυξητική τάση, με τους μαθητές να εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά με θύματα τους συμμαθητές τους, τους εκπαιδευτικούς, ενώ και ο σχολικός χώρος αποτελεί σημείο εκτόνωσής τους. Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι έχουν ανάγκη συστηματικής επιμόρφωσης, για να μπορέσουν να ανιχνεύουν εν τη γενέσει τους περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και να σχεδιάζουν κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης, ώστε να ενημερώσουν τους μαθητές τους και να τροποποιήσουν μη αποδεκτές συμπεριφορές με τον πλέον αποδεκτό και επιστημονικό τρόπο.
Το συγκεκριμένο εγχειρίδιο αποτελεί για τους εκπαιδευτικούς έναν οδηγό προετοιμασίας σχεδίων δράσης που εστιάζουν τόσο στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού όσο και στην ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών και στην ανάπτυξη συνεργατικών στρατηγικών.


Αξιοποιώντας τον καλύτερό μου εαυτό (Πέλη Γαλίτη – Κυρβασίλη, Robert Enright)

Η συγχώρηση είναι μια αρετή που ωφελεί όχι μόνο τη σωματική και την ψυχική υγεία του ατόμου που τη διαθέτει, αλλά βελτιώνει και τις σχέσεις συνεργασίας και συμβίωσης των ανθρώπων. Είναι προφανές ότι ο καθένας εύκολα καταλαβαίνει την αξία της συγχώρησης, δύσκολα όμως την εφαρμόζει στη ζωή του. Έτσι, δημιουργήθηκαν τα μαθήματα της συγχώρησης, με σκοπό να μυηθούν οι μαθητές από μικρή ηλικία στην έννοια αυτής της αρετής και στα οφέλη της, ώστε να μπορέσουν αργότερα να την αξιοποιήσουν και να την εφαρμόσουν με μεγαλύτερη ευκολία στις περιστάσεις απόρριψης, εκφοβισμού και αδικίας που θα αντιμετωπίσουν στη ζωή τους.
Ο θυμός στη σχολική κοινότητα θεωρείται μείζον πρόβλημα στα σχολεία παγκοσμίως. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια εναλλακτική και πρωτοποριακή προσέγγιση στην διαχείριση θυμού, στην αντιμετώπιση της επιθετικής συμπεριφοράς των μαθητών, της απόρριψης από την ομάδα, του άγχους, της κατάθλιψης, του σχολικού εκφοβισμού, της “θυματοποίησης” και της μοναξιάς που πολλοί μαθητές βιώνουν τόσο μέσα στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και εκτός. Έρευνες των τελευταίων 25 ετών, αποδεικνύουν ότι η “Πρακτική της Συγχώρησης” στα σχολεία προωθεί τη συναισθηματική υγεία των μαθητών και βελτιώνει την σχολική τους πρόοδο. Εκπαιδευτικοί που εφάρμοσαν το πρόγραμμα παρατήρησαν ότι οι μαθητές που συμμετείχαν σε αυτό μείωσαν το θυμό που ένιωθαν, τόνωσαν την αυτοεκτίμησή τους, αύξησαν τη συνεργασία μεταξύ τους, βελτιώθηκαν στα μαθήματά τους. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν πως έγιναν καλύτεροι δάσκαλοι και καθηγητές και πως οι τάξεις τους λειτούργησαν καλύτερα ως αποτέλεσμα της εκπαίδευσης στη συγχώρηση.


Ενδοσχολική βία και σχολικός εκφοβισμός (Ελένη Δ. Τρίγκα – Μερτίκα)

Σύμφωνα με έρευνες, ορισμένοι μαθητές εκδηλώνουν βίαιη συμπεριφορά εναντίον συμμαθητών τους, οι οποίοι θεωρούνται ότι είναι εύκολοι στόχοι. Αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του βασικού δικαιώματος όλων των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς να φοβούνται ότι κάποιος συμμαθητής τους θα προσπαθήσει να τους εξευτελίσει, να τους επιβληθεί με τη βία, να τους ταπεινώσει…
Εκ των πραγμάτων, το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού συνιστά έκφραση και μέρος της ενδοσχολικής βίας, χωρίς όμως οι δύο έννοιες να ταυτίζονται. Όταν μιλάμε για “σχολικό εκφοβισμό”, εννοούμε το φαινόμενο σύμφωνα με το οποίο ένας μαθητής ή πολλοί μαθητές θυματοποιούν έναν άλλον μαθητή, εκμεταλλευόμενοι μια προϋπάρχουσα ανισορροπία δύναμης, σωματικής, πνευματικής ή κοινωνικής που εκδηλώνεται με ποικίλες μορφές και κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.
Όπως φαίνεται από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση όμως, δεν υπάρχουν μελέτες σχετικές με τα προβλήματα βίαιης συμπεριφοράς και σχολικού εκφοβισμού των νηπίων. Γι’ αυτό κρίθηκε αναγκαία η εκπόνηση μιας ερευνητικής εργασίας για τη διερεύνηση των διαμορφωμένων αντιλήψεων και στάσεων των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής, αναφορικά με το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας στο Νηπιαγωγείο.


Μίλα μη φοβάσαι (Ελένη Δικαίου, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Τζέμη Τασάκου)

Η Ελίνα κάνει τη ζωή της Ισιδώρας αφόρητη στο σχολικό με αποτέλεσμα να κινδυνεύσουν όλοι. Ο Νίκος άρπαξε τα γυαλιά του Γιώργου, γιατί υποστήριζε άλλη ομάδα. Ένας «κακός», από ζήλια για την αδελφή του, τρομοκρατεί όλα τα παιδιά στο σχολείο, μήπως και του δώσουν σημασία οι γονείς του! Μια συνωμοσία σιωπής τους εμποδίζει όλους να μοιραστούν τα προβλήματά τους και να ζητήσουν βοήθεια. Πώς θα πειστούν να μιλήσουν; Στο βιβλίο αυτό λογοτέχνες, ζωγράφοι, εκπαιδευτικοί και ειδικοί επιστήμονες γίνονται μια παρέα και χαρίζουν στα παιδιά τρεις ιστορίες, ζωγραφιές και δραστηριότητες, στις οποίες κάθε παιδί θα ανακαλύψει τον εαυτό του ή οικείες του καταστάσεις! Με το έργο του ο καθένας τα παρακινεί: Μίλα, μη φοβάσαι. Ένα βιβλίο που θα απολαύσουν τα παιδιά και θα αποτελέσει εργαλείο στα χέρια τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονιών, συμβάλλοντας στην πρόληψη της βίας. 


Σχολική βία (Ελένη Δ. Τρίγκα – Μερτίκα)

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, έχει απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό τους ερευνητές το θέμα της σχολικής βίας. Οι έρευνες που έχουν γίνει πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα επικεντρώνονται στη διερεύνηση της έκτασης, της συχνότητας και των μορφών σχολικής βίας και εκφοβισμού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το κύριο χαρακτηριστικό των ερευνών αυτών είναι η διερεύνηση του όρου “σχολική βία” που δε σχετίζεται μόνο με την εγκληματική βία, αλλά και με άλλες μορφές μη ανεκτής και επιτρεπτής συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές σε συμμαθητές τους, όπως ο εκφοβισμός (bullying) ή η θυματοποίηση (victimization).
Σύμφωνα με τον Olweus ο εκφοβισμός μπορεί να οριστεί με τον ακόλουθο τρόπο: “ένας μαθητής γίνεται αντικείμενο εκφοβισμού ή θυματοποιείται όταν υποβάλλεται, κατ’ επανάληψη και κατ’ εξακολούθηση, σε αρνητικές ενέργειες από έναν ή περισσότερους άλλους μαθητές”. Η αρνητική ενέργεια μπορεί να είναι λεκτική (πειράγματα, απειλές, ειρωνείες κ.ά.), σωματική (χτυπήματα, σπρώξιμο, κ.ά.), όπως και ψυχολογική (συκοφάντηση, αποκλεισμός από ομάδα, απομόνωση κ.ά).
Για να υφίσταται εκφοβισμός πρέπει να υπάρχει διαφορά δύναμης, με την έννοια ότι ο μαθητής, ο οποίος εκτίθεται στις αρνητικές ενέργειες, δυσκολεύεται να αμυνθεί και είναι αβοήθητος έναντι εκείνου που τον παρενοχλεί. Αντίθετα, ο εκφοβισμός δεν υφίσταται όταν παλεύουν ή φιλονικούν δυο μαθητές περίπου της ίδιας σωματικής ή ψυχολογικής δύναμης.
Η θυματοποίηση ή η ταπείνωση του άλλου αποτελούν μερικές φορές τα μέσα που έχουν οι μαθητές για να αναπληρώσουν την αυτοεκτίμησή τους και να αποκτήσουν κύρος μεταξύ των συνομηλίκων.
Ο Olweus με τις έρευνές του ευαισθητοποίησε τη σχολική κοινότητα και τις κοινωνίες διεθνώς, τονίζοντας ότι ο πιο αποτελεσματικός παράγοντας αποτροπής της θυματοποίησης είναι ο ενήλικας. Η παρέμβαση μπορεί να εξασφαλίσει εποικοδομητικά αποτελέσματα, αν ο εκπαιδευτικός σταθεί απέναντι στα παιδιά ως ενήλικας, με ικανότητες και εμπειρία στην αντιμετώπιση συγκρούσεων, και είναι σε θέση: 1. Να διακρίνει πότε τα εμπλεκόμενα άτομα μπορούν να χειριστούν μόνα τους μια σύγκρουση και πότε υπάρχει πραγματικό πρόβλημα για το οποίο απαιτείται η παρέμβασή του. 2. Να χρησιμοποιεί τις κατάλληλες στρατηγικές παρέμβασης με στόχο την αντιμετώπιση, καθώς και τις αρχές επίλυσης της σύγκρουσης: το σεβασμό, την ανοχή, την κατανόηση των διαφορών.
Ένα σχολείο για να είναι αποτελεσματικό, το οποίο άλλωστε αποτελεί και το ζητούμενο, κατά τον Fontana, θα πρέπει: α) να προσφέρει στους μαθητές του μια ανάπαυλα από τις βλαβερές επιδράσεις της γειτονιάς ή του σπιτιού, β) να συντελεί στην ανάπτυξη σχέσεων με δασκάλους και συνομηλίκους που δρουν θεραπευτικά και υποστηρικτικά και γ) να δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης νέων πλευρών του εαυτού τους μέσα σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον.
Για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας καθοριστικές θεωρούνται και οι καλές σχέσεις συνεργασίας κι εμπιστοσύνης σχολείου και οικογένειας. Ως εκ τούτου, η συνεχής και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η συστηματική και σωστή ενημέρωση των γονέων για το συγκεκριμένο θέμα προβάλλουν ως πρώτη προτεραιότητα.


Βία στο σχολείο (Βάσω Αρτινοπούλου)

Περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού έρχονται συχνά στο φως της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ. Πρόκειται για φαινόμενο που παρατηρείται στο σχολείο εδώ και πολλά χρόνια, το οποίο, ωστόσο, μόλις το 1997 και έπειτα απασχόλησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στη συνέχεια τις εθνικές κυβερνήσεις των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το βιβλίο εξετάζει τις διαδικασίες της κοινωνικής αναγνώρισης του φαινομένου της σχολικής βίας σε πολλά κράτη μέλη, και τέλος, αναλύει τις εθνικές πολιτικές για την πρόβλεψη και την αντιμετώπισή της. Ο αναγνώστης θα ενημερωθεί όχι μόνο για τις πρόσφατες θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις του θέματος, αλλά θα γνωρίσει επίσης όλες τις μέχρι σήμερα θετικά αξιολογημένες στρατηγικές, που υλοποιούνται από τα κράτη, τις περιφέρειες και τα ίδια τα σχολεία, για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής βίας.


Τι κάνεις όταν σ’ έχουν βάλει στο μάτι! (Michele Elliott)

Αν είσαι θύμα σχολικού εκφοβισμού, μάθε πώς να σέβεσαι τον εαυτό σου! Αν είσαι θύτης, μάθε πώς να σέβεσαι τους άλλους! 


Το ημερολόγιο ενός δειλού (Βασίλης Παπαθεοδώρου)

Ο Νίκος και ο Θοδωρής. Ο θύτης και το θύμα. Το χτες και το σήμερα. Με φόντο ένα ιδιωτικό σχολείο ξετυλίγονται δυο προσωπικές αφηγήσεις νίκης και ήττας, χαράς και απόγνωσης, που διασταυρώνονται καθημερινά σε μια βάναυση ιστορία κακοποίησης, σ’ ένα διαρκή βασανισμό. Το bullying. Συμμαθητές και φίλοι, οικογένειες και καθηγητές γίνονται αργά ή γρήγορα μάρτυρες ακραίων συμπεριφορών.
– Ποιος θα αντιδράσει, πότε και πως;
– Υπάρχει τρόπος διαφυγής από αυτή την κατάσταση;
– Και ποιοι τελικά ευθύνονται για τη διαιώνισή της;
Το νεανικό μυθιστόρημα του Βασίλη Παπαθεοδώρου “Το ημερολόγιο ενός δειλού” σκιαγραφεί με τον πιο παραστατικό τρόπο καθημερινές καταστάσεις τις οποίες βιώνουν όλο και περισσότερα παιδιά. Πρόκειται για μια κατάδυση στην ψυχολογία των εφήβων, μια εξερεύνηση των πιο σκοτεινών πτυχών του μυαλού τους και των συμπεριφορών τους. Ένα μυθιστόρημα γραμμένο με χιούμορ και πίκρα, που περιγράφει όνειρα και προδοσία, φιλίες κι εγκατάλειψη, αποδοχή και περιθωριοποίηση. Ένα βιβλίο που μιλά για όσα όλοι μας έχουμε νιώσει και σκεφτεί, αλλά ντρεπόμαστε να τα ομολογήσουμε.


Οι νταήδες του σχολείου είναι βλάκες (Τρέβορ Ρομέιν)

Αν έχεις βαρεθεί να σε πειράζουν, να σε σπρώχνουν, να σε απειλούν ή να σε κοροϊδεύουν, αυτό το βιβλίο είναι για σένα. Ο συγγραφέας του γνωρίζει πόσο βλάκες είναι οι νταήδες του σχολείου. Και ξέρει τον τρόπο για να τους αποφεύγεις. Διασκεδάζοντας με τα αστεία και τα σκίτσα του, θα μάθεις και κάποιους δοκιμασμένους τρόπους που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις τους νταήδες, όπως: να τους κρατάς σε απόσταση να κάνεις πολλούς φίλους. Οι νταήδες δεν αντέχουν να βλέπουν ομάδες χαρούμενων, χαμογελαστών, φιλικών παιδιών. Θα μάθεις επίσης μερικές σημαντικές αλήθειες για τους νταήδες, όπως ότι: Λατρεύουν να έχουν τον έλεγχο και την εξουσία δεν τους αρέσει να χάνουν όσο κι αν τους αγνοήσεις, δεν πρόκειται να εξαφανιστούν. Διάβασε αυτό το βιβλίο, αν θέλεις να ξεφορτωθείς τους νταήδες από τη ζωή σου! (Υ.Γ. Αν είσαι νταής, αυτό το βιβλίο είναι επίσης για σένα!)


Ο Μπεν και το cyberbullying (Μάνος Σφακιανάκης, Βέρα Αθανασίου)

Τα πράγματα είναι απλά: Η ζωή είναι ωραία, ιδίως όταν σε περιβάλλει ένα αχτύπητο παρεάκι από καλούς φίλους και όμορφα κορίτσια στο σχολείο.
Η τεχνολογία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του Μπεν. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γι’ αυτόν πολύτιμο εργαλείο για να επικοινωνεί και να νιώθει ανεξάρτητος. Όλα όμως αλλάζουν όταν στη ζωή του εμφανίζεται ο «Τιμωρός» του διαδικτύου. Ο Τιμωρός τον απειλεί, του επιτίθεται και είναι αποφασισμένος να τον κυνηγήσει μέχρι το τέλος.
Θα καταφέρει ο Μπεν να γλιτώσει από το bullying και να ξαναγυρίσει στη φυσιολογική ζωή του; Ποιους κανόνες πρέπει να εφαρμόσει για να ξεφύγει από τον εκφοβισμό και τον τρόμο; Η οικογένειά του είναι δίπλα του την κρίσιμη στιγμή;
Βρείτε τις απαντήσεις στο βιβλίο και ακούστε μια συμβουλή που σας δίνουν οι συγγραφείς:
Οτιδήποτε σας απασχολεί στο διαδίκτυο ή στην πραγματική ζωή και σας κάνει να αισθάνεστε άβολα, να το λέτε άμεσα στους γονείς σας!


Ιστορίες για δειλούς και θαρραλέους (Χρυσάνθη Τσιαμπαλή – Κελεπούρη)

Ο Ντίνος και η παρέα του αποκαλούν τον Ορέστη “κοτούλα”, δηλαδή δειλό, επειδή του αρέσει να διαβάζει βιβλία και όχι να παίζει κόντρες. Ο Ορέστης τους φοβάται… Τι θα συμβεί όμως όταν εκείνοι συναντηθούν απρόσμενα με αληθινές κοτούλες; Πως θα καταφέρουν τα αθώα πτηνά να κάνουν τον Ντίνο να έρθει αντιμέτωπος με όσα βρίσκονται κρυμμένα στην καρδιά και στο μυαλό του;
Δυο ιστορίες για το σχολικό εκφοβισμό. Για όσους τον δέχονται και για όσους τον προκαλούν…
Με πρακτικές συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς από την ψυχολόγο Γιούλη Μιγγείρου.


Ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα (Μερκούριος Αυτζής)

Τον τελευταίο καιρό ο Ορφέας κλείνεται στο δωμάτιό του και δε μιλάει ούτε στη μαμά του. Μια παρέα αγοριών, τα Κίτρινα Ποδήλατα, τον ενοχλούν συνεχώς. Τον κοροϊδεύουν, τον σπρώχνουν, τον απειλούν, του τρώνε το κολατσιό, του παίρνουν το χαρτζιλίκι… Κι ο Ορφέας φοβάται. Ώσπου μια μέρα παίρνει την απόφαση να τους αντιμετωπίσει. Άραγε θα τα καταφέρει; Τι χρειάζεται το μπλοκ ζωγραφικής του; Και τι σχέση μπορεί να έχουν ένα μυρμήγκι κι ένας ελέφαντας;


Σιγά τα αυγά! (Κώστας Πούλος)

Ο Μίρκο είναι καινούριος στην τάξη.
Αρχίζει το σχολείο την ημέρα που γίνεται σεισμός. Και έξω και μέσα του. Γιατί δεν αργεί να γνωρίσει τον Αλέξανδρο, που είναι ο νταής του σχολείου. Προσπαθεί να μάθει καλά τη γλώσσα και να γίνει αποδεκτός, αλλά δεν είναι καθόλου εύκολο να αντιμετωπίζει τις καθημερινές τρικλοποδιές.
Θα καταφέρει άραγε να κάνει φίλους και να σταθεί στην ομάδα;


Το κορίτσι του Πέτρου (Αργυρώ Μουντάκη)

Ποιος είπε ότι τα παιδιά δεν ερωτεύονται; Ποιος είπε ότι τα χνουδωτά ζωάκια δεν έχουν ψυχή; Και ποιος πιστεύει ότι ένα νέο ξεκίνημα σε μια ξένη χώρα είναι κάτι εύκολο για μια οικογένεια; Η κρίση ποιους δοκιμάζει περισσότερο; Τους Έλληνες ή τους ξένους; Η Αλκμήνη ακούει την καρδιά της να χτυπάει, ακούει κι ένα χνουδωτό ζωάκι να μιλάει. Ο Πέτρος βοηθάει την Αλίσα στα Αρχαία και την ερωτεύεται. Ποιοι απομονώνουν το κορίτσι και γιατί; Η βία ποια πρόσωπα παίρνει; Η Αλίσα θέλει να μιλήσει ελληνικά, μα νιώθει το ταμπελάκι στην πλάτη της να φωνάζει “made in Pakistan”. . .


Ο αληθινός τρικεράτωψ φοβάται; (Βαγγέλης Ηλιόπουλος)

Τελικά είναι αληθινός ο Αληθινός Τρικεράτωψ;
Και στ’ αλήθεια δε φοβήθηκε καθόλου να τα βάλει με αυτούς που κορόιδευαν τον Πάρη στο σχολείο;
Ποιος μπορεί να απαντήσει;
Μόνο ο ίδιος ο Πάρης, που σε αυτή την απροσδόκητη φιλία βρήκε τη δύναμη που χρειαζόταν για να σταματήσει τον σχολικό εκφοβισμό και να βρει φίλους στην τάξη, φίλους που δεν τους ένοιαζε καθόλου αν δεν έλεγε το ρο ή αν ήταν ο καινούριος στο σχολείο.


Οι Νταήδες του Βυθού και ο Ρομπέν των Θαλασσών (Γιώτα Κ. Αλεξάνδρου)

Ποιος είπε ότι οι ήρωες γεννιούνται θαρραλέοι; Ή πως γνωρίζουν τη δύναμή τους και το δρόμο τους από την αρχή; Ήρωες με καθαρή καρδιά μπορεί να βρίσκονται παντού, ακόμη και στα άγνωστα βάθη της θάλασσας. Μπορεί τη μια στιγμή να βουλιάζουν στο φόβο και την άλλη να αναδύονται για να αναμετρηθούν, σε έναν αγώνα ηρεμίας, με όσους χαίρονται με τον πόνο των πιο αδύναμων. Ο φίλος μας ο Ιερεμίας, που υποφέρει καιρό από τα Κοφτερά Χαμόγελα, τους νταήδες του βυθού, υψώνει την ηρωική του μύτη και ορμά για τη δική του αλήθεια και για αυτούς που αγαπά. Μια ιστορία για τον εκφοβισμό. Στο παράρτημα του βιβλίου, ο Ιερεμίας απευθύνεται στο παιδί-αναγνώστη που μπορεί σε ένα περιστατικό εκφοβισμού να είναι στη θέση του θύματος, του θύτη ή του θεατή και το συμβουλεύει τι να κάνει για να αλλάξει την κατάσταση. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί και οι εμψυχωτές ομάδων με παιδιά θα βρουν αρκετές προτάσεις για την επεξεργασία της ιστορίας, με κύριο στόχο τη διερεύνηση της στάσης των εμπλεκόμενων στο φαινόμενο του εκφοβισμού, των επιπτώσεων και των τρόπων αντιμετώπισής του. 


Επιθετικότητα στο σχολείο (Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων)


Σχολική βία και εκφοβισμός. Ένας σύγχρονος κίνδυνος (Αθανασία Κιφοκέρη)

Σχολική βία μια καινούρια μόδα που όλο εξαπλώνεται στα σχολεία. Τι οδηγεί τα παιδιά να γίνονται θύτες και ποια είναι τα ανυποψίαστα θύματα. Πως πρέπει να αντιδράσουμε και να προωθήσουμε την αγάπη και την αρμονία στα σχολεία. Μια μόδα που ήρθε από την Αμερική στα ελληνικά σχολεία πως θα την καταπολεμήσουμε!!!!!

Λίγα λόγια για την συγγραφέα
Γεννημένη στην Αθήνα από μικρή ηλικία έζησε και μεγάλωσε στον Πύργο Ηλείας. Η αγάπη της για τα παιδιά την οδηγεί στο να σπουδάσει παιδαγωγικά στο πανεπιστήμιο Αιγαίου και συγκεκριμένα στο τμήμα προσχολικής αγωγής και εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μιλάει αγγλικά, ιταλικά και ισπανικά και εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασικής κιθάρας και θεωρίας της μουσικής στο Εθνικό Ωδείο Πύργου. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει αρκετά χρόνια παραδοσιακούς χορούς και αργεντίνικο χορό. Έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια ενώ τον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με την συγγραφή.


Ξεκλειδώνοντας τις σχέσεις (π. Βασίλειος Θερμός)

Η οικογένεια παίζει τον κύριο ρόλο στην εξέλιξή μας, αυτή καθορίζει τη σχέση μας με τη ζωή και τους συνανθρώπους μας.
Η σχέση ανάμεσα στους συζύγους, η σχέση γονιών και παιδιών, τα μυστικά της διαπαιδαγώγησης μικρών και μεγάλων, κυρίως όμως τα κρυμμένα ψυχικά τραύματα και οι λαβύρινθοι της ανθρώπινης ψυχής είναι τα θέματα που απασχολούν τον συγγραφέα, ο οποίος καταθέτει το απόσταγμα της ποιμαντικής και ψυχοθεραπευτικής του εμπειρίας.
Τα κείμενα είναι ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν σε Σχολές Γονέων, Σχολεία, Ενορίες κ.λ.π. συνοδεύονται δε από τις σχετικές ερωτήσεις που είχαν τεθεί στον ομιλητή.
Ένα επιπλέον, λοιπόν, στοιχείο που κάνει το βιβλίο να ξεχωρίζει, είναι η διατήρηση της ζωντάνιας και της πιστότητας του προφορικού λόγου. Η δε παρουσίαση των ερωταπαντήσεων λύνει πολλές απορίες του αναγνώστη που πιθανόν κι αυτός θα ήθελε να θέσει στον συγγραφέα. 


Επιμέλεια βιβλιοπροτάσεων:
Χαράλαμπος Αντωνόπουλος, εκπαιδευτικός MSc

Βιβλιογραφική έρευνα:
Τάκης Κοντούλης, φοιτητής τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ
Βάσια Τσακριλή, φοιτήτρια τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ