Έλα στη θέση μου

Πόσα άτομα με ειδικές ανάγκες υπάρχουν γύρω μας;

Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 1.000.000 (ναι, καλά διαβάσατε, δεν είναι τυπογραφικό λάθος) ένα εκατομμύριο ανάπηροι ή ΑΜΕΑ.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ένα ποσοστό 8-10% του πληθυσμού έχει κάποιας μορφής αναπηρία.

Και εμείς γιατί δεν τους βλέπουμε;

Πού είναι κρυμμένοι;

Ας αναλογιστούμε μήπως η κοινωνία μας δεν ευνοεί την παρουσία των ΑΜΕΑ στην καθημερινότητά μας;

Η κοινωνική και σχολική ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες νοείται ως μια συνεχή διαδικασία – προσπάθεια και όχι ως αποτέλεσμα.

Έλα στη θέση μου

Έχοντας αυτό ως βασική αρχή, ο κ. Νίκος Πανόπουλος, εκπαιδευτικός κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης και υποψήφιος διδάκτωρ ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, η κ. Δήμητρα Σαραντοπούλου, Σχολικός Βοηθός ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και η κ. Αγάθη Ρηγοπούλου Γραμματέας του Συλλόγου ΑΜΕΑ «Ήλις» υλοποίησαν δραστηριότητες ευαισθητοποίησης για την αναπηρία στο πλαίσιο του προγράμματος «Καλοκαίρι στη Βιβλιοθήκη 2018» που διοργανώνεται από τη Βιβλιοθήκης μας.

Έλα στη θέση μου

Στόχος των δραστηριοτήτων ήταν η εξοικείωση των παιδιών με το «διαφορετικό».

Πιο συγκεκριμένα, η εκδήλωση περιελάμβανε τα εξής:

 

• Ομιλία της κ. Ρηγοπούλου στη διάρκεια της οποίας τα παιδιά κατανόησαν πώς είναι να είσαι γονιός ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες.

• Προβολή της ταινίας «Pet Shop» στη διάρκεια της οποίας τα παιδιά αντιλήφθηκαν τόσο τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα άτομο με κινητικό πρόβλημα, όσο και το μήνυμα αισιοδοξίας που είχε ως στόχο να περάσει το συγκεκριμένο σενάριο.

Έλα στη θέση μου

 

• Την προβολή της ταινίας διαδέχθηκε η δραστηριότητα με το αναπηρικό αμαξίδιο.
Τα παιδιά βίωσαν είτε καθήμενοι στο αμαξίδιο είτε ως συνοδοί την εύκολη προσβασιμότητα ή μη ενός κινητικά ανάπηρου σε ένα δημόσιο κτίριο της πόλης.

Έλα στη θέση μου

• Ακολούθησε η δραστηριότητα ευαισθητοποίησης για την τύφλωση.
Τα παιδιά φορώντας γυαλιά θαλάσσης προσπάθησαν να αναγνώσουν κείμενα και να κατανοήσουν τις δυσκολίες ενός ατόμου με μερική τύφλωση.

Έλα στη θέση μου Έλα στη θέση μου

Έλα στη θέση μου

 

Επιπλέον, γνώρισαν τη γραφή Braille και το εξάστιγμο σύστημα με τις κουκίδες. Ψηλάφισαν κείμενα γραμμένα σε Braille,

Έλα στη θέση μου

προσπάθησαν να διαβάσουν λέξεις που έχουν αποτυπωθεί σε μορφή Βraille στο ασανσέρ,

Έλα στη θέση μου Έλα στη θέση μου

σε κουτιά φαρμάκων

Έλα στη θέση μου Έλα στη θέση μου

και σε διάφορα προϊόντα, όπως σε ένα μπουκάλι γάλα.

Έλα στη θέση μου

Έλα στη θέση μου

Τέλος, απέδωσαν την λέξη ΙΣΟΤΗΤΑ σε μορφή Braille.

Έλα στη θέση μου

• Μπήκαν στη θέση ενός ατόμου του οποίου η λεπτή ή αδρή κινητικότητα των άκρων του δεν λειτουργούν σωστά.
Έτσι, προσπάθησαν να ζωγραφίσουν με το στόμα κατανοώντας ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν αδυναμίες αλλά κυρίως δεξιότητες που δεν μπορούμε να αντιληφθούμε.

Έλα στη θέση μου

• Η προτελευταία δραστηριότητα αφορούσε τους παιδικούς ήρωες των παιδιών.
Οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα κολάζ-comic.

Έλα στη θέση μου

Έλα στη θέση μου

Έλα στη θέση μου Έλα στη θέση μου

Σε αυτό αποτύπωσαν ήρωες με ειδικές ανάγκες και πρόσθεσαν διαλόγους αλλάζοντας το περιεχόμενο των παραμυθιών, κατανοώντας το μήνυμα ότι η διαφορετικότητα δεν είναι μειονεξία.

Έλα στη θέση μου

• Τέλος, ήρθαν «αντιμέτωποι» με λέξεις μπροστά από έναν καθρέφτη και προσπάθησαν να τις διαβάσουν ώστε να κατανοήσουν τις δυσκολίες που έχουν ορισμένα άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Έλα στη θέση μου

ΣΧΕΤΙΚΑ