Τον Οκτώβριο του 1980, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ καθιέρωσε την 16η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής με κύριο στόχο τον περιορισμό της πείνας στον πλανήτη.


Οι στόχοι της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής είναι οι εξής:

  • Να ενθαρρύνουν την προσοχή στη γεωργική παραγωγή τροφίμων και να εντείνουν τις εθνικές, διμερείς, πολυμερείς και μη κυβερνητικές προσπάθειες προς το σκοπό αυτό
  • Να ενθαρρύνουν την οικονομική και τεχνική συνεργασία μεταξύ των αναπτυσσόμενων χωρών
  • Να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των αγροτών, ιδιαίτερα των γυναικών και των λιγότερο προνομιούχων ομάδων, με αποφάσεις και δραστηριότητες που θα επηρεάζουν τις συνθήκες ζωής τους
  • Να αυξήσει την ευαισθητοποίηση του κοινού για το πρόβλημα της πείνας στον κόσμο
  • Να προωθήσει τη μεταφοράς τεχνογνωσίας προς τον αναπτυσσόμενο κόσμο, και
  • Να ενισχύσει τη διεθνή και εθνική αλληλεγγύη στον αγώνα κατά της πείνας, του υποσιτισμού και της φτώχειας και να επιστήσει την προσοχή σε επιτεύγματα στην ανάπτυξη τροφίμων και γεωργίας.

Πηγή: Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, για μία καλύτερη ποιότητα ζωής


Κάντε κλικ σε κάθε εικόνα για να δείτε λεπτομέρειες του βιβλίου.

Νικήστε το πάχος

Η παχυσαρκία δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής ή εμφανισιακού status. Πάνω απ’ όλα είναι πρόβλημα υγείας. Κοινωνική πανδημία. Προσωπική «αδυναμία». Αν συνεχίσει να καλπάζει, το 2005 περισσότερο από το 25% των ανθρώπων θα είναι παθολογικά παχύσαρκοι. Τα χάπια αδυνατίσματος απέτυχαν. Οι μονοδίαιτες «αγωνίζονται» να διατηρήσουν τους παχύσαρκους στα κιλά τους και τα ινστιτούτα αδυνατίσματος ανακυκλώνουν τους πελάτες τους. Κι όμως υπάρχει λύση. Μάθετε να τρώτε: Η παχυσαρκία φανερώνει ακριβώς την έλλειψη αυτής της γνώσης. Φύγετε από τη συνήθεια της γεύσης: Ελάτε στη συνειδητή επιλογή της τροφής. Ο μόνος τρόπος για να νικήσετε τον «εχθρό» που λέγεται πάχος είναι να μάθετε να τον αντιμετωπίζετε καθημερινά. Η τάση για παχυσαρκία είναι συνήθως κληρονομική και ισόβια. Γι’ αυτό πάρτε αυτό το βιβλίο μαζί σας. Το χρειάζεστε, και αυτό θα σας συμβουλεύει συνεχώς. Θα σας λύνει όλες τις απορίες γιατί περιέχει τα νεότερα ιατρικά δεδομένα για μόνιμα καλλίγραμμη σιλουέτα. Είναι πρακτικό, γεμάτο καινούργιες ιδέες. Μια νέα ματιά. Σύμβουλος και φίλος. Πίστεψέ τον και το αδυνάτισμα γίνεται εύκολη υπόθεση.


Ο Λαχανούλης και η σωστή διατροφή! 

Όπως πολλά μικρά παιδιά, έτσι και ο Γιάννης με τη Λένα αρνούνταν να δοκιμάσουν τα λαχανικά που μαγείρευε η μητέρα τους. Όταν, όμως, εμφανίστηκε στο τραπέζι τους ένα πράσινο αξιολάτρευτο πλασματάκι που συστήθηκε με το όνομα «Λαχανούλης». . . όλα άλλαξαν! Ο Λαχανούλης εξήγησε στα δυο αδελφάκια πόσο σημαντική είναι η σωστή διατροφή για την υγεία τους και τους παρουσίασε όλες τις ομάδες τροφίμων. Χάρη στον καινούριο φίλο τους, στο μέλλον τα παιδιά θα προσέχουν τι τρώνε. . .


Μια συναχωμένη φράουλα το χειμώνα

Είμαι μια συναχωμένη φραουλίτσα…
Γεννήθηκα στου χειμώνα την αγκαλίτσα!
Έχω πυρετό, πονάει και η κοιλιά μου πολύ,
γιατί δεν γεννήθηκα την εποχή τη σωστή…
Ένα παραμύθι για τα φρούτα και τα λαχανικά της κάθε εποχής!
Για να μάθουν τα παιδιά μας πως η σωστή και ισορροπημένη διατροφή μπορεί να συντελέσει στην ομαλή ανάπτυξή τους.


Είμαστε ό,τι τρώμε

Πίνε καθημερινά λίγο κρασί, κατά προτίμηση κόκκινο. [. . .] Τρώγε κάθε μέρα άφθονα λαχανικά, χόρτα και φρούτα. [. . .] Προτίμησε ψάρι αντί για κρέας. [. . .] Πίνε πολύ νερό. [. . .] Να γυμνάζεσαι. Η άσκηση είναι το μοναδικό σου όπλο για να νικήσεις την κακή κληρονομική προδιάθεση. Θα έχεις αποτέλεσμα, αν ιδρώνεις για μισή ώρα 3-5 φορές τη βδομάδα. Κόψε το τσιγάρο σήμερα. Είναι το ισχυρότερο δηλητήριο των αρτηριών. Η αρτηριοσκλήρωση σαμποτάρει τη στύση. Φέρνει ρυτίδες πιο γρήγορα. Διώξε τα περιττά κιλά. Η παχυσαρκία αρρωσταίνει και σκοτώνει. [. . .] Νίκησε το άγχος. Το στρες δε συμβαδίζει με τη μακροζωία. Αυτό που σε κάνει να νιώθεις ικανοποιημένος δεν είναι μόνο η αμοιβή αλλά το αίσθημα ότι προσφέρεις και προβάλλεις την προσωπικότητά σου. Θυμήσου πως το κορμί σου είναι νερό, αέρας, τροφή. Ανανέωσε τη σχέση σου με τη φύση. Η ζωή είναι χημεία χυμών. Γίνε κοινωνικός. Η μοναξιά είναι ο σκόρος της ψυχής, με άμεσο αντίκτυπο στη μακροζωία. Η κοινωνικότητα είναι τα αμορτισέρ της ψυχής. Βάλε το μυαλό σου να δώσει ζωή στα χρόνια σου και χρόνια στη ζωή σου.


Τρώω σωστά;

Η υγεία είναι το πιο πολύτιμο αγθό που έχεις γι αυτό πρέπει να φροντίζεις το σώμα σου. Σίγουρα θα πιστεύεις ότι μια σοκολάτα είναι πολύ πιο νόστιμη από τα βραστά λαχανικά! Όταν, όμως, διαβάσεις το βιβλίο που κρατάς στα χέρια σου, θα καταλάβεις ότι όλες οι τροφές είναι απαραίτητες για τον οργανισμό σου. Η σωστή διατροφή σου χαρίζει ενέργεια και δύναμη αλλά για να είσα πάντα υγιής πρέπει επίσης να κινείσαι και να γυμνάζεσαι τακτικά.

Η παχυσαρκία δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής ή εμφανισιακού status. Πάνω απ’ όλα είναι πρόβλημα υγείας. Κοινωνική πανδημία. Προσωπική «αδυναμία». Αν συνεχίσει να καλπάζει, το 2005 περισσότερο από το 25% των ανθρώπων θα είναι παθολογικά παχύσαρκοι. Τα χάπια αδυνατίσματος απέτυχαν. Οι μονοδίαιτες «αγωνίζονται» να διατηρήσουν τους παχύσαρκους στα κιλά τους και τα ινστιτούτα αδυνατίσματος ανακυκλώνουν τους πελάτες τους. Κι όμως υπάρχει λύση. Μάθετε να τρώτε: Η παχυσαρκία φανερώνει ακριβώς την έλλειψη αυτής της γνώσης. Φύγετε από τη συνήθεια της γεύσης: Ελάτε στη συνειδητή επιλογή της τροφής. Ο μόνος τρόπος για να νικήσετε τον «εχθρό» που λέγεται πάχος είναι να μάθετε να τον αντιμετωπίζετε καθημερινά. Η τάση για παχυσαρκία είναι συνήθως κληρονομική και ισόβια. Γι’ αυτό πάρτε αυτό το βιβλίο μαζί σας. Το χρειάζεστε, και αυτό θα σας συμβουλεύει συνεχώς. Θα σας λύνει όλες τις απορίες γιατί περιέχει τα νεότερα ιατρικά δεδομένα για μόνιμα καλλίγραμμη σιλουέτα. Είναι πρακτικό, γεμάτο καινούργιες ιδέες. Μια νέα ματιά. Σύμβουλος και φίλος. Πίστεψέ τον και το αδυνάτισμα γίνεται εύκολη υπόθεση.


Η Μιλένα και το φρικτό ψάρι

Ένα ασημένιο, νεκρό ψάρι βρίσκεται στο πιάτο της Μιλένας. Ένα ψάρι που πρέπει να φάει… Όλοι συμφωνούν ότι τα ψάρια κάνουν καλό… Η Μιλένα τρώει με όρεξη σοκολάτες, παγωτά και τηγανητές πατάτες – αλλά όχι ασημένια, νεκρά ψάρια… Σπρώχνει το πιάτο κι αποφασίζει να μείνει νηστική: μια μέρα είναι, θα περάσει! Ωστόσο, την επομένη, η μαμά βάζει στο πιάτο της ένα καινούριο ασημένιο, νεκρό ψάρι…


101 συμβουλές για την υγεία των παιδιών σας


Λίπη και έλαια

Ένας Οδηγός Υγείας που θα σας επιτρέψει να ρυθμίσετε τη χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδιά σας και να βελτιώσετε την υγεία σας. Γραμμένο σε κατανοητή γλώσσα από το μέλος της Ακαδημίας Επιστημών της Ν. Υόρκης Lewis Harrison, το βιβλίο σας δίνει απλά και καθαρά όλα τα στοιχεία από τις νεότερες έρευνες μαζί με ξεκάθαρες συμβουλές.


Μαμά πεινάω

Ο Γιάννης είναι επτά χρονών. Αγαπάει το ποδόσφαιρο και του αρέσει να τρώει με την οικογένειά του νόστιμο σπιτικό φαγητό και καμιά φορά γλυκό. Ο Φώτης και η Άννα, οι καλύτεροι φίλοι του Γιάννη, αγαπάνε περισσότερο τα βιντεοπαιχνίδια. Είναι και οι δύο παχουλοί, και το φαγητό τούς βάζει συνεχώς σε μπελάδες. Τον Φώτη όλο τον μαλώνουν οι δικοί του επειδή μασουλάει στα κρυφά γλυκά από τα ντουλάπια της κουζίνας και την Άννα επειδή δεν τρώει όλο της φαγητό! Όμως, ο Γιάννης φαίνεται ότι μπορεί να τους βοηθήσει. Θα μοιραστεί μαζί τους τα μυστικά της παιδικής διατροφής… και μια συνταγή για πίτσα! Το βιβλίο θίγει με μεγάλη ευαισθησία το επίκαιρο και λεπτό θέμα της παιδικής παχυσαρκίας, προσφέροντας ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για το γονιό και τον εκπαιδευτικό. Μέσα από ολοζώντανη εικονογράφηση, το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας και η έννοια της σωστής διατροφής παρουσιάζονται με απλό και κατανοητό τρόπο.


Οι Έλληνες και τα συμπόσιά τους

Κάθε ξένος που θα επισκεφτεί αυτόν τον ευλογημένο τόπο, θα ξαφνιαστεί και θα ενθουσιαστεί με το γλέντι των Ελλήνων, αυτή την τόσο χαρακτηριστική συνήθεια με την οποία επικοινωνούμε. Ξεκίνησε από τα Ελληνικά Συμπόσια και διαγράφοντας μια συνεχή διαδρομή 4000 τουλάχιστον ετών, γράφτηκε μέσα στο DNA των Ελλήνων για να διαμορφωθεί στη σημερινή του μορφή. Το παρόν βιβλίο, πρωτοποριακό και μοναδικό για την ελληνική γλώσσα, πληροφορεί δίχως ενδοιασμούς τον αναγνώστη, εκτός των άλλων, για την οργάνωση και την τέλεση μιας συμποσιακής γιορτής, τη θέση της γυναίκας, τη διατροφή και τις αφροδισιακές τροφές, το δωμάτιο του ανδρώνα, τους συμποσιαστές και τις εταίρες, την υποταγή στους υλικούς πειρασμούς, κυρίως όμως για την πνευματική προσφορά και τις αξίες που προώθησε ο συμποτικός διάλογος.


Ανατρέφω το παιδί μου


Η σύγχρονη διατροφή των παιδιών σας


Επιμέλεια ανάρτησης:
Αντωνόπουλος Χαράλαμπος, εκπαιδευτικός MSc

Βιβλιογραφική έρευνα:
Βάσια Τσακριλή, φοιτήτρια τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ
Τάκης Κοντούλης, φοιτητής τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ