Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

Η αυλαία των καλοκαιρινών εκδηλώσεων έκλεισε στις 30/7/2018 με τον καλύτερο τρόπο.

Οι μαθητές γνώρισαν την Ατλαντίδα, την πολιτεία του θρύλου και των μύθων μέσα από φωτογραφίες – αναπαραστάσεις, αλλά κυρίως μέσα από το κείμενο ενός κορυφαίου Έλληνα φιλοσόφου, του Πλάτωνα.

Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

Η κ. Γιούλη Βασιλείου, εκπαιδευτικός ΑΟΘ και διδάσκουσα στο Κοινωνικό Φροντιστήριο Πύργου, η κ. Αριστέα Κουτά, εκπαιδευτικός –  κοινωνική λειτουργός με την πολύτιμη βοήθεια της κ. Νίκης Τζιβα, δασκάλας, Master of Education και εθελόντριας στο “Χαμόγελο του παιδιού”, της κ. Βάσως Ψυχομάνη, τελειοφ. Φιλοσοφικής, της φοιτήτριας Αντωνίας Βουδούρη και της Ειρήνης Πυλαρινού, μετέφεραν με ένα πολύ όμορφο, απλό και παραστατικό τρόπο τις ιδέες του Πλάτωνα και του Σωκράτη για τον τρόπο λειτουργίας μιας ευνομούμενης πολιτείας.

Η κ. Γιούλη έφερε ως χαρακτηριστικό αντιπαράδειγμα τις περιπτώσεις των λαών που ταλαιπωρήθηκαν από παρανοϊκούς ηγέτες.

Παρανοϊκοί ηγέτες ταλαιπωρούν ολόκληρους λαούς

Παρανοϊκοί ηγέτες ταλαιπωρούν ολόκληρους λαούς

Ωστόσο, όλοι εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για ένα πλήθος περιπτώσεων από τη σημερινή πραγματικότητα που χρήζουν νομικής αντιμετώπισης. Έτσι, πήραν “την κατάσταση στα χέρια μας”, εντοπίσαμε παθογένειες της νεοελληνικής σχολικής πραγματικότητας και αποφάσισαν να γράψουν γράμμα στον Υπουργό Παιδείας, σχετικά μς το πώς θέλουν να είναι το σχολείο τους. 

Σταχυολογούμε μερικές σκέψεις τους:

  • Θέλω το σχολείο να απελευθερώνει τη φαντασία
  • Θέλω το σχολείο μου να μοιάζει με κάστρο
  • Το ιδανικό σχολείο έχει πολλά λουλούδια
  • Θα ήθελα να κάνουμε πιο πολλή μουσική
  • Θέλω να υπάρχουν αρκετά μεγάλες βιβλιοθήκες στα σχολεία
  • Θα ήθελα να κάνουμε κολύμβηση και ρομποτική και να υπήρχε παιδική χαρά μέσα στην αυλή
  • Θέλω να αλλάξω δασκάλα, γιατί αυτή που είχα δεν αντεχόταν με τίποτα, ήταν ίσα με τη γιαγιά μου (!)
  • Θέλω ο Διευθυντής να αλλάξει, γιατί δε γελάει ποτέ
  • Θέλω  να κάνουμε κάθε μέρα Γυμναστική
  • Θα ήθελα να έχουμε καθαρές τουαλέτες και να κάνουμε θεατρική αγωγή
  • Θα ήθελα να υπάρχει κυλιόμενο πάτωμα και να πηγαίνουμε από το ένα μέρος στο άλλο
  • Θέλω να υπάρχει πίστα skateboard 
  • Θέλω να είναι πιο χρωματιστό το σχολείο μου, να έχει κήπο με λουλούδια
  • Θέλω να έχει βιβλιοθήκη και να υπάρχει ένα μικρό εστιατόριο για να τρώμε
  • Λιγότερα μαθήματα !
  • Θέλω να είναι μέσα σε πύραυλο και να ταξιδεύουμε
  • Λιγότερες εργασίες στο σπίτι !
  • Να κάνουμε τις εργασίες στο σχολείο και όχι στο σπίτι
  • Θέλω αντί για σκάλες, να έχει τσουλήθρες
  • Θέλω πιο αναπαυτικές καρέκλες
  • Θα ήθελα να υπάρχει γηπεδάκι ποδοσφαίρου

Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

 

Φεύγοντας πήραν ως ενθύμιο έναν σελιδοδείκτη με ένα σπουδαίο ρητό του Σωκράτη.

Ὁ ἀληθινὸς ἄρχων 
οὐ πέφυκε 
τῷ αὐτῷ συμφέρον σκοπεῖσθαι, 
ἀλλὰ τὸ 
τῷ ἀρχομένῳ.

(Ο αληθινός άρχοντας 
δεν γεννήθηκε 
για να στοχεύει 
στο δικό του συμφέρον, 
αλλά στο συμφέρον 
αυτού τον οποίο κυβερνά).

Πλάτων [Πολιτεία 347d]

 

Μικροί φιλόσοφοι εξερευνούν μια μυθική πολιτεία

ΣΧΕΤΙΚΑ