Κάντε κλικ σε κάθε εικόνα για να δείτε λεπτομέρειες του βιβλίου.

Ασταμάτητος (Νικ Βούισιτς)

Εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο αναγνωρίζουν το χαμογελαστό πρόσωπο και τα γεμάτα έμπνευση μηνύματα του Νικ Βούισιτς. Μολονότι γεννήθηκε χωρίς χέρια και πόδια, ο Νικ δεν επέτρεψε στη σωματική του διάπλαση να τον απομακρύνει από μια ζωή γεμάτη απολαυστικές περιπέτειες, μια καριέρα γεμάτη νόημα και σκοπό, κι ένα σωρό διαπροσωπικές σχέσεις αγάπης. Ο Νικ υπερπήδησε προκλήσεις και δυσκολίες, εστιάζοντας στη σκέψη πως η ζωή του έχει αξία και είναι ένα δώρο για τους άλλους, και πως ακόμα κι αν συναντά δυσκολίες, ο θεός θα είναι πάντα δίπλα του και θα κρατά στα δικά Του χέρια τον έλεγχο της πορείας του. Ο Νικ αποδίδει την επιτυχία του στη δύναμη που εκλύεται όταν αποφασίζουμε να κάνουμε την πίστη μας πράξη!
Αφηγούμενος συναρπαστικές ιστορίες, είτε από τη δική του εμπειρία είτε από την εμπειρία άλλων, ο Νικ Βούισιτς εξηγεί πώς μπορεί ο καθένας να χτίσει μια ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ και να γίνει ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΟΣ!


Ζωή χωρίς όρια (Νικ Βούισιτς)

Νιώθουμε συχνά πως η ζωή είναι άδικη. Οι δύσκολες στιγμές και οι σκληρές συνθήκες πυροδοτούν συχνά μέσα μας την απελπισία. Μέσα από τις εμπειρίες μου, μπορώ να σε βοηθήσω να καταλάβεις ότι οι περισσότερες από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, μας παρέχουν ευκαιρίες να ανακαλύψουμε ποιο είναι το νόημα της ύπαρξής μας και ποιες από τις δωρεές που μας έγιναν μπορούμε να μοιραστούμε με τους άλλους…


Δεν είμαι τόσο αλλιώτικος από τους άλλους (Μπάρμπαρα Σέλινγκ)

Ένα κοριτσάκι, με σωματική αναπηρία (χρήστης τροχοκαθίσματος) διηγείται την ιστορία της. Αρχικά εξηγεί για ποιο λόγο δεν μπορεί να περπατήσει. Έπειτα διηγείται πως περνά την καθημερινότητά της, και πως αντιμετωπίζει τις διάφορες δυσκολίες που συναντά. Παράλληλα αναφέρεται στα ενδιαφέροντά της, στο πως περνά τον ελεύθερο της χρόνο, αλλά και τις ευθύνες και υπευθυνότητες που έχει στο σπίτι. Το παραμύθι κλείνει με μια εξόρμηση του κοριτσιού σε μια συναυλία, μαζί με μια φίλη και τον πατέρα της, όπου ο αγαπημένος της τραγουδιστής, της χαμογελά και της κλείνει το μάτι, κάνοντας την να συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι τόσο αλλιώτικη από τους άλλους.


Ένα αστέρι για την ευτυχία (Βούλα Γιαγκάζογλου Παπούδα)

Μια μέρα καλοκαιρινή, γεμάτη φως, γεννήθηκε σε μια οικογένεια χελωνών ένα μικρό χελωνάκι που έμοιαζε λιγάκι… αλλιώς. Τι θα συμβεί στη χελωνο-οικογένεια, όταν η σοφή κουκουβάγια τούς ανακοινώνει ότι η μικρή Ευτυχία γεννήθηκε με σύνδρομο Down; Πώς η καλοσυνάτη γιαγιά χελώνα βοηθά την εγγονή της να «κοιμίζει» το λιοντάρι και το ηφαίστειο που έχουν «εγκατασταθεί» στο καβούκι της; Μια ευαίσθητη ιστορία για τις ανθρώπινες σχέσεις, τη διαφορετικότητα, την κατανόηση και την αποδοχή της αναπηρίας.


Ο Θωμάς (Λίτσα Ψαραύτη)

Ο Θωμάς είναι ένα παιδί πνευματικά καθυστερημένο. Με τη βοήθεια όμως των γονιών του και του ειδικού σχολείου που παρακολουθεί, καταφέρνει να αναπτύξει απίστευτες ικανότητες και να λάβει μέρος στους Ειδικούς Ολυμπιακούς Αγώνες. Όταν έρχεται η σειρά του ν’ αγωνιστεί, κάτι απρόσμενο θα συμβεί που θα φανερώσει την καλοσύνη και το μεγαλείο της ψυχής του. Ένα βιβλίο που προβάλλει το αληθινό πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και την καθημερινή πάλη των παιδιών με ειδικές ανάγκες να διεκδικήσουν όσα δικαιούνται.


Το φτερωτό βαγονάκι (Μαρία Μηνιάδου)

Η αποδοχή του διαφορετικού ως του σημαντικού άλλου είναι το επιστέγασμα μιας πορείας και ίσως η αφετηρία μιας άλλης, που αναγκαστικά ορίζει και επαναπροσδιορίζει έναν τρόπο προσέγγισης αυτής της βασικής παραδοχής. Η προσέγγιση αυτή τότε, επειδή διαρκώς αναστοχάζεται με εφόδια την υπευθυνότητα, τη γνώση, τον σεβασμό και το βίωμα, κινείται και επιδιώκει να κινείται στους τόπους της αγαθότητας και της καλοσύνης, του σεβασμού, της ευγένειας και της αλληλεγγύης, στον τόπο της αγάπης τελικά.


Οι ανάπηροι και η εκπαίδευσή τους (Αθηνά Ζώνιου-Σιδέρη)

Η χρήση του όρου «ανάπηρος/αναπηρία», στον τίτλο του βιβλίου, ίσως κάνει πολλούς να παραξενευτούν ή και να αντιδράσουν. Ο όρος χρησιμοποιείται σκόπιμα αντί της χιλιοειπωμένης σήμερα έκφρασης «άτομα με ειδικές ανάγκες». Πιστεύεται ότι η συνήθης ορολογία με την αοριστία της μπορεί να μη φορτίζει συναισθηματικά μία έννοια, δεν της προσδίδει, ωστόσο, ουσιαστικό περιεχόμενο. Η έκφραση «άτομα με ειδικές ανάγκες» δεν λύνει το πρόβλημα της κατηγοριοποίησης ούτε το ξεπερνά. (. . .) Το βιβλίο προσεγγίζει την ένταξη των ανάπηρων ατόμων μέσα από μία ψυχοπαιδαγωγική προοπτική, περιγράφοντας και ερμηνεύοντας την κοινωνική κατασκευή της αναπηρίας και προτείνοντας τρόπους για την άρση της μέσω της αλληλοαποδοχής. Απευθύνεται σ’ όλα τα άτομα που ασχολούνται με θέματα αναπήρων και όχι μόνο.


Άτομα με ειδικές ανάγκες (Διεπιστημονικό Ευρωπαϊκό Συμπόσιο)

Το βιβλίο «Άτομα με Ειδικές Ανάγκες» είναι μια συλλογή κειμένων, τα οποία αντιπροσωπεύουν πολλές, διαφορετικές ειδικότητες και οπτικές γωνίες. Στόχος του είναι να προσεγγίσει, να διακρίνει και να ανιχνεύσει – ως προϊόν κοινής αναζήτησης – τα πολλαπλά προβλήματα των «ατόμων με ειδικές ανάγκες». Υιοθετώντας την αρχή «καλύτερα πρόληψη παρά θεραπεία», σκοπεύει να προωθήσει την ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων, την επισήμανση τομέων που απαιτούν νέες προσεγγίσεις κάτω από ολοένα διαφορετικές σκοπιές, τη διερεύνηση μέσα από τη γενικότερη αλλαγή στάσεων και νοοτροπίας που συντελείται διεθνώς, των δυνατοτήτων που διανοίγονται τόσο σ’ αυτά τα άτομα μέσα από την Ειδική Αγωγή, όσο και στο κοινωνικό σύνολο 


Ειδική Αγωγή, Επαγγελματικός Προσανατολισμός Ατόμων με Αναπηρία και Αποασυλοποίηση
(Ευστράτιος Παπάνης)


Άτομα με αναπηρία & ΜΜΕ (πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου, Αθήνα 22-23 Ιουνίου 2009)


Το πρόβλημα των κωφαλάλων (Βασίλης Λαζανάς)


Η “μιμική γλώσσα” και οι κωφάλαλοι (Βασίλης Λαζανάς)


Η δεύτερη πόρτα του Θεού


Επιμέλεια βιβλιοπροτάσεων:
Χαράλαμπος Αντωνόπουλος, εκπαιδευτικός MSc
Επιμέλεια βίντεο:
Γιώργος Μαρκάκης, εκπαιδευτικός MEd

Βιβλιογραφική έρευνα:
Τάκης Κοντούλης, φοιτητής τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ
Βάσια Τσακριλή, φοιτήτρια τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ