Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Ο Ιούλιος μπήκε στη Βιβλιοθήκη με ένα διαθεματικό πρόγραμμα. Ο κ. Νίκος Καραμάνης πυρηνικός ιατρός και η κ. Χριστίνα Χαριτίδου – Καραμάνη Ιατρός Βιοπαθολόγος, Δρ. Ιατρικής μας ετοίμασαν με πολλή αγάπη και τη βοήθεια της νηπιαγωγού κ. Αγγελικής Χρονοπούλου όμορφες δραστηριότητες και αρκετές εκπλήξεις.

Αρχικά μάθαμε με βιωματικό τρόπο για τα δημητριακά και την καλλιέργειά τους, τόσο την παραδοσιακή όσο και τη σύγχρονη. Ταξιδέψαμε στο χρόνο και είδαμε να γυρίζει η φτερωτή του μύλου για να αλέσει  το σιτάρι, μάθαμε για τα είδη αλεύρων, γνωρίσαμε τη μποπότα, το πίτουρο και το καλαμποκάλευρο. Είδαμε τη δράση των ζυμομυκήτων live και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με ποικίλες δραστηριότητες.

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Από τα στάχυα  βγάζουμε το σιταράκι

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Πώς φούσκωσε η μαγιά ! Για να δούμε μυρίζει;

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Σε πρώτο πλάνο η πινακωτή με ψημένα ψωμιά και πρόσφορα και στο βάθος ανεμόμυλος

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Στη συνέχεια ανασκουμπωθήκαμε και … ζυμώσαμε. Με προζύμι που είχε αναπιάσει η κ. Χριστίνα από την προηγούμενη μέρα. Ζυμώσαμε όλοι (!) μικροί, μεγάλοι, αγόρια, κορίτσια. Ύστερα χωρίσαμε τη ζύμη στα δύο.

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Κοσκινίζοντας το αλεύρι

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Ένας έμπειρος ζυμωτής ετών …11

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Κι εγώ θέλω να ζυμώσω κυρία!

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Κι εγώ, κι εγώ !!!

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Μα τι γίνεται εδώ; Πόσα χέρια ζυμώνουν; 

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Κι εγώ ξέρω να ζυμώνω !

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Το ένα μέρος μπήκε στην ειδική φόρμα για να γίνει ψωμί του τοστ  …

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

… και το άλλο σφραγίστηκε με την ειδική σφραγίδα για να γίνει πρόσφορο. Γράψαμε τα ονόματά μας σε ένα χαρτί και τα στείλαμε μαζί με το ψημένο πρόσφορο στην εκκλησία.

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Το πρόσφορο σφραγίστηκε

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Κρατήσαμε λίγο προζύμι (δεξιά) για την επόμενη φορά

Η συνέχεια ήταν πολύ γευστική. Φάγαμε τοστ με τυρί, ζαμπόν και μαρούλι. 

Αλλά … γίνεται να τρώμε με βρώμικα χέρια; 

Η κ. Χριστίνα βρήκε ευκαιρία για να μας μιλήσει για τα … μικροβιάκια, αυτούς τους εκατομμύρια αόρατους ενοίκους των χεριών μας.

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Και για να μας οπτικοποιήσει τα λεγόμενά της, κάθε παιδί ακούμπησε με τα ακροβάκτυλα σε ένα τρυβλίο.

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Τα αποτελέσματα όπως φαίνονται απο τις εικόνες που ακολουθούν είναι … απίστευτα. Όλα αυτά φιλοξενούνται από τα χέρια μας !

Ευκαιρία, λοιπόν να μιλήσουμε για το πώς και πότε πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας. Με έκπληξη ακούσαμε ότι υπάρχουν περιοχές του χεριού μας όπως ο αντίχειρας που μένει σχεδόν άπλυτος. Γιατί άλλο βρέξιμο και άλλο πλύσιμο χεριών.

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Φεύγοντας, όλα τα παιδιά πήραν αναμνηστικά ενθύμια.

Οφείλουμε ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στους εθελοντές που στήριξαν την προσπάθεια:

την κ. Ουρανία Δρακοπούλου

την κ. Ζωή Αντωνοπούλου

την κ. Δήμητρα Γεωργακοπούλου

την κ. Κίτσα Τόλιου

την κ. Φωτεινή Παρασκευοπούλου

την κ. Βάσω Μουσταφέρη

καθώς και τον Μιχαήλ Αλ. που επιμελήθηκε με υποδειγματική υπευθυνότητα τη φωτογράφηση του προγράμματος.

Όσα παιδιά θέλουν το τρυβλίο με το μικροβιακό φορτίο του χεριού τους, μπορούν να το παραλάβουν από τη Βιβλιοθήκη μέχρι την Παρασκευή το μεσημέρι. 

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Το πριν και το μετά (!)

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

 

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία 

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

 

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία


Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία


Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

 

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία

 

Αρτο-ποιήματα με διαθεματική προσέγγιση μέσα από τη Λαογραφία, τη Φυτολογία, τη Μικροβιολογία και τη Θεολογία


Η μερική απόκρυψη των στοιχείων των παιδιών και η αλλοίωση κάποιων φωτογραφιών έγινε για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό και την ισχύουσα νομοθεσία

ΣΧΕΤΙΚΑ