Συν-υπάρχουμε, συν-χωρούμε, συν-πορευόμαστε (2ο μέρος)

Τι κοινό μπορεί να έχουν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο άγιος Διονύσιος Ζακύνθου και ο Διονύσιος Σολωμός και τι μπορεί να τους συνδέει με το Γυμνάσιο Γαστούνης; Την απάντηση μάς την έδωσαν δυο καινοτόμοι και δραστήριες εκπαιδευτικοί, η φιλόλογος κ. Μαρία Κονδύλη και η θεολόγος κ. Δέσποινα Καπετάκη μαζί με τα υπέροχα παιδιά του Γυμνασίου Γαστούνης που συμμετέχουν στο πρωτοποριακό πρόγραμμα  “Ελαττώνω το Θυμό και Αυξάνω τη Συνεργασία μέσα από την Πρακτική της Συγχώρησης”, μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση και παρέμβαση διαχείρισης θυμού, με πολυετείς έρευνες παγκοσμίως και πλούσιο υλικό καθοδήγησης, εκπαίδευσης και υποστήριξης.

Πρόκειται για τη δεύτερη επίσκεψη του σχολείου Γαστούνης στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος. Με βάση τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας που αναφέρονται στη ζωή του Κολοκοτρώνη, του αγίου Διονυσίου καθώς και του εθνικού μας ποιητή, οι μαθητές συζήτησαν εκτενώς τη διαχείριση του “τραύματος” και συγκεκριμένα το πώς ο Γέρος του Μοριά υποδέχθηκε στο σπίτι του τον φονιά του παιδιού του Πάνου, πώς ο άγιος Διονύσιος έκρυψε το δολοφόνο του αδελφού του και πώς ο μεγάλος μας εθνικός ποιητής αντιμετώπισε την άδικη επίθεση του ετεροθαλούς αδελφού του από το δεύτερο γάμο της μητέρας του και συνακόλουθα τη μακροχρόνια και ψυχοφθόρα δίκη.

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες, ξεναγήθηκαν στους χώρους της βιβλιοθήκης μας, έμαθαν για την ιστορία της και έβγαλαν αναμνηστικές φωτογραφίες.


Σημείωση

Για όσους εκπαιδευτικούς ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν το πρόγραμμα στην τάξη τους γίνονται επιμορφωτικές συναντήσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και άλλες πόλεις (https://forgiveness.gr/)

Για τα οφέλη του προγράμματος μιλά στην ΕΡΤ και στην εκπομπή “Στα άκρα” η υπεύθυνη του προγράμματος Δρ. Πέλη Γαλίτη (https://www.ertflix.gr/vod/vod.245508-sta-akra-61)


Η αλλοίωση κάποιων φωτογραφιών έγινε για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των μαθητώνσύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Συν-υπάρχουμε, συν-χωρούμε, συν-πορευόμαστε (2ο μέρος)
Βιβλία της Βιβλιοθήκης για τον Κολοκοτρώνη, το Διονύσιο Σολωμό και τον άγιο Διονύσιο Ζακύνθου
Συν-υπάρχουμε, συν-χωρούμε, συν-πορευόμαστε (2ο μέρος)
Δημιουργικές δραστηριότητες
Συν-υπάρχουμε, συν-χωρούμε, συν-πορευόμαστε (2ο μέρος)
Στην αίθουσα Τάκη Δόξα
Συν-υπάρχουμε, συν-χωρούμε, συν-πορευόμαστε (2ο μέρος)
Συν-υπάρχουμε, συν-χωρούμε, συν-πορευόμαστε (2ο μέρος)
Στο χώρο του παιδικού και εφηβικού τμήματος
Συν-υπάρχουμε, συν-χωρούμε, συν-πορευόμαστε (2ο μέρος)

ΣΧΕΤΙΚΑ